» » Oświetlenie rowerowe - jak wybrać?

Koszyk

Twój koszyk jest pusty ...

Kontakt

  • Solve Elektronika - Ireneusz Piszczek Tychy
  • platnosci

Oświetlenie rowerowe - jak wybrać?

Data dodania: 07-07-2017

Oświetlenie to podstawowe wyposażenie każdego roweru. Top-LIGHT SE-LH1I mimo że bardzo często lampki od nowości dodawane są do roweru, nie zawsze zapewniają nam odpowiednią widoczność. To bardzo ważne, zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy bardzo wcześnie robi się ciemno. Mając dobrą lampkę rowerową czujemy się pewniej i bezpieczniej na drodze, a kierowcy samochodów mogą nas zobaczyć już z daleka. Jak wybrać odpowiednią lampkę rowerową?

 



Oświetlenie rowerowe a prawo
 

Obowiązkowe oświetlenie rowerowe nie jest kolejnym wymysłem firm, które zarabiają na jego sprzedaży, a wymogiem prawnym. Według prawa rower powinien być wyposażony w co najmniej jedno światło przednie barwy żółtej lub białej, przy czym może ono świecić światłem ciągłym lub migającym. Mowa tu zarówno o tzw. dynamo, jak i lampkach na baterie. Każdy rower powinien także posiadać światło tylne, odblaskowe, barwy czerwonej oraz zamontowane z tyłu czerwone światło pozycyjne - świecące światłem ciągłym lub migającym. Warto jednak wiedzieć, że oświetlenie pozycyjne nie jest wymagane np. w ciągu dnia, kiedy mamy zapewnioną odpowiednią widoczność. Dodatkowo światła muszą być widoczne w nocy z odległości co najmniej 150 metrów.

 

Top-LIGHT SE-T1s

Lampa rowerowa - jaka powinna być?

 

Na wybór lampki rowerowej duży wpływ ma to, w jakich warunkach jeździmy najczęściej. Wiadomo, że jeśli jeździmy najczęściej w mieście, gdzie zwykle dodatkowo drogę oświetlają latarnie, nie będziemy potrzebować aż tak mocnego światła. Tutaj sprawdzą się najprostsze rozwiązania w postaci kompaktowych lampek na baterie z szybkim montażem, które zwykle mają 1 czy 2 LED-y. Co jednak zrobić, gdy nasze najczęstsze trasy są poza miastem? Wówczas powinniśmy zainwestować nawet w kilka lampek - również tych uzupełniających, które pozwolą nam idealnie oświetlić drogę i sprawią, że będziemy widoczni dla innych uczestników ruchu. 

Warto też wspomnieć o mocy strumienia światła, która wyrażana jest w lumenach. Oczywiście jak wiadomo, inaczej kwestia ta będzie przedstawiała się w przednim, a inaczej w tylnym oświetleniu. Lampki na tył mają zwykle 20-100 lumenów i to w zupełności nam wystarczy. Z kolei lampa rowerowa przednia ma zwykle od 50 do 200 lumenów. Takie minimum do jazdy po mieście to ok. 80 lumenów. Jeśli z kolei szukamy czegoś na wycieczki po nieoświetlonych drogach powinniśmy rozejrzeć się raczej za mocniejszymi lampkami, w granicach od 300 do 500 lumenów. Oczywiście zdarzają się i takie, gdzie wartość ta wynosi nawet 1300 lumenów. Są to jednak już dużo droższe rozwiązania i niekoniecznie ekonomiczne - jak wiadomo, takie lampki "zżerają" więcej prądu, a co za tym idzie - mają krótszy czas świecenia. 
 

Lampa rowerowa - nasz wybór!

 

Jazda w mieście

 

Jak już powiedzieliśmy, w tym przypadku sprawdzą się najprostsze rozwiązania, które często są również i tanie. Możecie wybrać np. model Top-LIGHT SE-T1s. Co prawda, nie jest to typowa lampka rowerowa, a latarka. Jednak z powodzeniem możecie używać jej do roweru. Jej niewątpliwą zaletą jest oczywiście funkcjonalność - sprawdzi się nie tylko na drodze, ale także na wycieczce w góry. Posiada ona także 3 tryby świecenia. Lampka ma zoom, co pozwala regulować wiązkę światła - kiedy potrzebujemy, mamy światło rozproszone albo punktowe. Dobrym wyborem jest też Top-LIGHT SE-RW, który świeci zarówno światłem białym, jak i czerwonym. Macie więc wybór - albo będziecie jej używać jako lampki przedniej albo jako tylnej. Jej dodatkową zaletą jest opcja ładowania przez USB. 
 

Top-LIGHT SE-RW

Jazda w terenie

 

Nieoświetlone drogi bywają niebezpieczne - i nie chodzi tu jedynie o fakt, że my mamy ograniczoną widoczność, ale również kierowcy samochodów mogą nas nie zauważyć. Warto więc wybrać nieco lepsze oświetlenie. Lampka rowerowa przednia powinna mieć minimum 300 lumenów. Jeśli często zdarza się Wam jeździć w nocy, warto wybrać lampkę z możliwością ładowania. Polecamy więc zestaw mocnych lamp rowerowych na przód i tył - Top-LIGHT SE-U1 CREE. Oświetlenie przednie ma moc 300 lumenów i ładowane jest za pomocą kabla micro USB. Posiada 3 tryby świecenia, dzięki czemu możemy zmniejszyć jej moc, jeżdżąc po mieście. Lampka tylna zasilana jest dwoma bateriami CR2032. Jeżdżąc nocą po nieoświetlonych drogach warto też wyposażyć się w lampkę czołową. W tej roli świetnie sprawdzi się lampa Top-LIGHT SE-L3. Jeśli jeździsz po lasach, nieoświetlonych drogach a chcesz mieć lampę z której ilość światła w maksymalnym trybie jest wyższa niż ilość światła emitowanego z lamp samochodowych zainteresuj się lampą Top-LIGHT SE-LH1 są to tak naprawdę dwa oddzielne źródła światła, każde wyposażone w 12 diód SMD na których w mieście na oświetlonych drogach możesz spokojnie jechać nawet nocą - jesteś bezpieczny bo dobrze widoczny oraz oszczędzasz baterię na nieoświetlone odcinki. Zestaw składa się z lampy świecącej wąsko i daleko oraz szerokiej podobnie jak w samochodzie masz lampy MIJANIA oraz DŁUGIE każdą możesz indywidualnie załączyć i zmienić moc w zależności od potrzeb!
 

Top-LIGHT SE-LH1


Przejdź do strony głównej
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Delta ElectronicsDODGLPGoodRAMGORKE ElectronicHIKVISIONLED lineMIKAVINAVITELOrlloProdig-TechSanDiskSIVSKOFFSLICANTop-LIGHTTOSHIBAVIOFOXblitz