Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
    Strona główna » Reklamacja produktu

    Reklamacja produktu


    Reklamacja produktu

    Szanowny Kliencie,

    dbamy o Twoje prawa, w tym także o prawo do złożenia reklamacji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące naszej odpowiedzialności z tytułu wady sprzedanego przez nas produktu oraz Twoich uprawnień związanych z reklamacją na podstawie ustawowej – z tytułu rękojmi.

    Ważne! Pamiętaj, że jeżeli na dany produkt została udzielona także gwarancja, to również na jej podstawie możesz złożyć reklamację – w tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w gwarancji. Gwarancja określa również każdorazowo zakres Twoich uprawnień. Pamiętaj, że wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej

    Podstawa i zakres naszej odpowiedzialności za wady produktu z tytułu rękojmi jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego, a dla umów sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku przepisami ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).

    Mamy obowiązek dostarczyć produkt bez wad. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia jego wydania kupującemu. Ważne! Jesteśmy odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

    Reklamację możesz złożyć na przykład:

    • pisemnie na adres: SOLVE Elektronikaul. Edukacji 48, 43-100 Tychy;

    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: handel@solveelektronika.pl;

    Podaj w opisie reklamacji: (1) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądanie sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży; oraz (3) swoje dane kontaktowe – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie Twojej reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

    Składając reklamację mogę Państwo skorzystać z naszego przykładowego formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.

     

    Podstawowe uprawnienia kupującego w związku z reklamacją produktu

    Dla umów sprzedaży zawartych
    do 24 grudnia 2014 r.

    Dla umów sprzedaży zawartych
    od 25 grudnia 2014 r.

    W tym wypadku uprawnienia mają co do zasady charakter dwuetapowy, co oznacza, że masz możliwość przejścia do drugiego etapu uprawnień dopiero po uprzednim wyczerpaniu uprawnień z pierwszego etapu:
     
    1. Etap: naprawa / wymiana
     
    Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, możesz żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość produktu zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Cię inny sposób zaspokojenia.

    2. Etap: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
     
    Jeżeli z przyczyn określonych powyżej, nie możesz żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli nie zdołamy uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Cię na znaczne niedogodności, to masz prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
    Ważne! Od umowy nie możesz odstąpić, gdy niezgodność produktu z umową jest nieistotna.
    W tym wypadu uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że masz możliwość korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:
    1. Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
    Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie wymienimy wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usuniemy.
    Ważne! Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już przez nas wymieniony lub naprawiany albo jeżeli nie uczyniliśmy zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
    • Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez nas zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową sprzedaży w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez nas.
    Ważne! Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

    2. Grupa: naprawa/wymiana

    Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Możemy jednak odmówić zadośćuczynienia Twojemu żądaniu, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową produktu wadliwego w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.


     

    Pamiętaj, że klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na swój koszt dostarczyć produkt wadliwy na adres: SOLVE Elektronika, ul. Edukacji 48, 43-100 Tychy. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania jego dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest nam udostępnić produkt w miejscu, w którym produkt się znajduje.
    Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Ważne! Brak ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną.
    Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
    Dodatkowe ograniczenia związane z reklamacją produktu dotyczące klientów nie będących konsumentów mogą być zawarte w regulaminie naszego sklepu.
     
    Inne reklamacje
     
    W ten sam sposób jak wyżej możesz złożyć także reklamację związane ze świadczeniem za pomocą naszego sklepu internetowego usług elektronicznych (np. konto lub formularz zamówienia) oraz inne reklamacje związane z działaniem naszego sklepu internetowego.
    W opisie reklamacji podaj (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości; (2) Twoje żądanie; oraz (3) dane kontaktowe – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
     

     


    FORMULARZ REKLAMACYJNY
    REKLAMACJA NA PODSTAWIE RĘKOJMI

    Wypełnia Klient

     

    DANE SPRZEDAWCY

     

    IRENEUSZ PISZCZEK SOLVE - ELEKTRONIKA
    ul. Edukacji 48, 43-100 Tychy

    www.solve24.pl
    handel@solveelektronika.pl

    DANE KLIENTA

    Imię i nazwisko:

     

     

    Adres do korespondencji:

     

     

     

     

     

    DANE DOTYCZĄCE UMOWY SPRZEDAŻY

    Numer zamówienia:

     

     

    Data zawarcia umowy sprzedaży:

     

     

    Nr faktury VAT/paragonu i data wystawienia (fakultatywnie) lub informacja o innym dowodzie zakupu:

     

    OZNACZENIE REKLAMOWANEGO TOWARU

     

     

     

    Cena towaru:

     

     

    OKREŚLENIE WADY

    Opis wady

     

     

     

     

    Data stwierdzenia wady:

     

     

    ŻĄDANIE KLIENTA (proszę wskazać właściwe)

    A

     

    Nieodpłatna naprawa towaru (usunięcie wady)

     

    B

     

    Nieodpłatna wymiana towaru na nowy

     

    C

     

    Obniżenie ceny towaru

     

    Kwota obniżenia ceny:

     

    D

    Odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy
    (
    Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna)

    ZWROT PIENIĘDZY (dotyczy jedynie żądania obniżenia ceny towaru albo odstąpienia od umowy i żądania zwrotu pieniędzy)

    Nazwa banku i numer rachunku bankowego Klienta (ewentualnie inny sposób zwrotu pieniędzy)

     

    INNE UWAGI KLIENTA

     

     

     

    DATA, MIEJSCOWOŚĆ I PODPIS KLIENTA

    Miejscowość, data:

     

     

    Podpis Klienta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

     

     

     

     

    Niniejszy formularz ma charakter jedynie przykładowy i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych w inny sposób.


    Przejdź do strony głównej

    PRODUCENCI

    CAREUD
    COBAN
    Dienmern
    EJEAS
    GoodRAM
    IMILAB LABORATORY
    Inny
    INSKAM
    LINBELL
    MBG Line
    MBGsport
    NexDIAG
    NVISION
    SAMSUNG
    SanDisk
    SLICAN
    Top-LIGHT
    TOPHUNT
    VIOFO
    VSON
    Newsletter

     

    Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
    Nie pokazuj więcej tego komunikatu